reklama

Zažil som druhú spánkovú paralýzu

Pred dvoma rokmi som to zažil prvý krát a zistil som, čo to je. Prečo o tom píšem znova? Možno sú ľudia, ktorým sa to stáva a ešte stále nevedia čo to je... bol som sám v hotelovej izbe a spal som na chrbte. Mal som pocit, že ma chce niečo ovládnuť. A aj ovládlo. Videl som všetko čo je v izbe a cítil som sa pokojne. Zrazu sa začali hýbať predmety. Šuplíky sa vysúvali a zasúvali, predmety začali poletovať a ja som sa nemohol vôbec pohnúť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)

V tom som zacítil, že dokážem nad sebou získať kontrolu. V tom momente sa všetko zhoršilo a predmety mi lietali pred očami. V ušiach som počul jasné slová: "Ja ťa budem ovládať!"

V tom som napol svoju myseľ a cítil som, ako som si povedal sám pre seba: "Nie, ja ovládam svoje telo."

Zrazu sa mi začali nekontrolovane hýbať ruky a moje podvedomie mi hovorilo: "Pozri sa, nemáš sa pod kontrolou. Ja ťa ovládam."

Začal sa tuhý boj. Cítil som, ako sa moje vedomie pretláča s podvedomím a snaží sa získať kontrolu nad rukami. Bol to pocit, akoby som sa súťažne pretláčal s niekým seberovným.

Nakoniec som získal kontrolu nad svojimi rukami a zrazu som mal po celom tele zimomriavky. Cítil som veľké uvoľnenie a zobudil som sa.

Bol som vystrašený, ale aj uvoľnený. Ráno som musel ísť do práce takže som nemal čas nad tým premýšľať.

Prešlo niekoľko mesiacov a nič podobné sa mi už nestalo. Nejako som sa odvtedy prestal báť a začal som viac premýšľať o sebe a o svojich pocitoch.

Jedna otázka mi ostala. Čo to bolo? Čo sa ma snažilo ovládnuť?

Mám pocit, že to bola akási reprezentácia môjho potláčaného strachu z určitých vecí. V snoch to môže byť napr. boj s démonmi, drakmi, či príšerami (čo sa mi sníva často, ale je to zábavnejšie), no a počas spánkovej paralýzy to bolo v takejto forme.

Niekde na fóre som čítal, že Jung to volal archetyp Tieňa. Neviem kde som to čítal, ale niečo o tom som našiel tu: http://sk.wikipedia.org/wiki/Tieň_(psychológia)

Nie som však odborník, len hľadám vysvetlenia, odkedy sa mi to stalo prvý krát v roku 2009. Odborníci by k tomu vedeli viac povedať.

Momentálne keď sa pred spaním cítim nepríjemné a neviem sa uvoľniť, tak si vždy jasne naformulujem a napíšem, čo ma trápi a čoho sa bojím. Mám pocit, že keď si to naformulujem, tak to menej máta moje podvedomie a dostáva sa to do vedomia. Potom na 10 minút zhlboka dýcham a potom spím úplne v pohode.

Každopádne je naša psychická stránka veľmi zaujímavá, ale myslím si, že najhoršie je mať z toho strach. Strach vychádza z nepoznaného, keď spoznáme, čo to je, už sa toho nemusíme báť. A veľa ľudí to zažilo, no málokto o tom rozpráva. Možno by sme mali začať o tom rozprávať viac...

Ja už strach z toho nemám, stalo sa mi to už druhý krát.

P.S. podrobnejšie som o tom písal pred dvoma rokmi (pozri súvisiaci článok), ale niečo zaujímavé je aj tu:
http://radoslavbanga.blog.idnes.cz/c/163450/Spankova-paralyza-psychiatrie-vs-poltergeist.html

Ľubomír Dobrovodský

Ľubomír Dobrovodský

Bloger 
  • Počet článkov:  80
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Fajn chlapík. IT senior vývojár, programátor, analytik, vyše 18 rokov v branži. Mám záľubu v literatúre faktu - počítače, informatika, religionistika, neuroveda, psychológia, mytológia, fyzika, dejiny atď. Rád čítam aj historické romány, fantasy, mýty a legendy. Vo voľnom čase sa zaujímam o cestovanie, beh, turistiku a občas aj bicyklovanie, či plávanie. Zoznam autorových rubrík:  Zo životaBiblia, viera a dejinySystémCestovanieMyšlienkyDobrovoľníctvoFikcia, recesiaKrátke príbehyCirkev svätého Svetového MieruPoéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu